onsdag 22 augusti 2012

Gammal spelvärld i ny tappning

En gammal karta som är på väg i ny tappning. Denna spelvärld skapades 1989 när jag gick i sjunde klass, och har genomlidit ett antal omarbetningar. Kartan har dock hållit sig någotsånär likadan sedan dess.

Inför omarbetningen av spelvärlden och kartan till Äventyr kommer en del förändringar att ske. Mer vildmark, och mindre städer. Temat kommer dock att vara detsamma. Alverna är också fortfarande de riktigt elaka skurkarna med närmast nazistiska proportioner. De religionskritiska inslagen är dock borta numera.

Ett antal ungdomsromaner på temat är på gång och baseras löst på en ganska halvdan fantasyroman jag skrev för mycket länge sedan. De tre första delarna i serien är skrivna och även om det i dagsläget är omöjligt att säga när den första kan publiceras så hoppas jag på våren 2013. Titeln på den första är i skrivande stund: "Åskhjärtat: Flykten".

Här är den gamla kartan som ett litet smakprov så länge.


2 kommentarer:

  1. Jag läste Åskhjärta (i Wierd Quest?) och den var bra men obearbetad. Schysst du jobbar igenom den igen och för barn. Temat var riktigt bra. Men en fråga. Är Åskhjärta fortfarande kär i en tjej? Kanske inte är lämpligt för barn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser inget problem med det?

      Radera