lördag 11 augusti 2012

Provtryck på väg

Igår fick dottern äran att göra beställningen av provtrycket. Några knapptryck så var det klart. Blir spännande att får se Äventyr i ett limbundet häfte, helt igenom i färg. Ser inlagan och omslaget ut som jag tänkt mig så släpps Äventyr genom Bokrondellen, och kommer således att gå att beställa via din nätbokhandel, ordinära bokhandel eller spelbutik.

Material för fredagsuppdateringarna ligger klart och täcker varje fredag fram till jul, eller mer. Så varje fredag kommer en liten uppdatering med material att använda i Äventyr. Först ut kommer Belöningskorten. I nytt format, med helt nya illustrationer och många gånger ny text. Det enda som behövs är lite pyssel, klipp och kanske klistra. Eller också köper ni plastfickor för samlarkort, till exempel här. Det nya formatet på de kort som kommer att användas i spelet är anpassat för att passa plastfickorna, så slipper man skriva ut en baksida.




2 kommentarer:

  1. Förra upplagan av kort till Äventyr skrev jag ut på matt fotopapper, vilket blev riktigt bra. Men jag skrev ut dem i mindre format än vad jag tror de egentligen var avsedda för. Trots detta var de fortfarande riktigt snygga och fullt läsbara. Tror ni att även nya Äventyrs kort kommer fungera i halv storlek (jämfört med storleken de är tänkta i)?

    SvaraRadera
  2. Jag tror de kommer att fungera. Texten kan bli lite liten på vissa kort i halv storlek, men den kommer att vara läsbar.

    SvaraRadera