fredag 5 oktober 2012

Frågor och svar

Sälja tärningar?
Jag fick en förfrågan om jag säljer tiosidiga tärningar. Inte i nuläget, är svaret, utan jag får istället hänvisa vidare till någon välsorterad spelbutik. Vi får dock se vad framtiden har att bjuda på...

Varför tiosidiga tärningar?
Jag fick också frågan varför vi använder tiosidiga tärningar istället för sexsidiga (som är lättare att få tag på). Ja, vi tyckte att intervallet på en sexsidig tärning är för litet, och eftersom vi har med specialregler att spelaren vissa gånger får slå två tärningar, så ville vi inte heller ha alternativet att använda två sexsidiga tärningar. Kanske tänkte vi fel? Jag vet inte. En annan anledning till att vi använder de tiosidiga är coolhetsfaktorn. Dottern tyckte de var coola. Ungefär som jag då jag började spela rollspel - tärningarna var vid första anblicken det kanske häftigaste i Drakar och demonerboxen.

Varför var inte allt gratismaterial från bloggen med i regelboken?
För att hålla nere sidantalet, vilket ger billigare pris, men också för att intrycket av regelboken ska vara att det är något som går fort att ta sig igenom. Det ska i princip gå att börja spela samma kväll som man köpt spelet. Dessutom är det väl trevligt med veckouppdateringar?

När kommer monster?
Monster kommer inom en snar framtid. Förhoppningsvis innan jul.

Fler frågor
Har du någon annan fråga som du vill ha svar på? Skicka dem till bloggen eller vår mail så ska vi göra vårt bästa för att svara på dem.


3 kommentarer:

  1. Min son undrar om man måste följa reglerna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oavsett vilka regler det gäller: man får alltid göra på ett annat sätt så länge hela spelgruppen är överens om det. Reglerna är bara ett stöd för att samberätta en historia och uppleva ett äventyr. Det viktigaste är att ha kul.

      Radera
  2. Vorer awesome om du sålde tärningar med reglerna!

    SvaraRadera