onsdag 26 februari 2014

Det händer mycket nu...

... då Äventyr planerar för att besöka både GothCon och Nordsken under våren. Den mycket försenade Atlantis är snudd på klar, bara montering av de sista bilderna kvar, sedan blir det provtryck.

Efter Atlantis står det ett antal moduler och stampar. Jag är högst osäker på i vilken ordning de kommer att ges ut:


1. Masona - en komplett spelvärld till Äventyr. Det finns en gratisversion här på hemsidan, men i den tryckta versionen finns det mängder med nytt material och kartor. Det är tänkt att bli den spelvärld till vilken de flesta av Äventyrs sagor kommer att skrivas.

2. Trolldom - ett häfte om magiker, trollformler och magiska artefakter.

3. Monster II - ännu mer monster till Äventyr. Alla bilder (utom omslaget) är klara till denna, men en del text saknas fortfarande.

4. Sagoberättaren - innehåller tips och stöd till sagoberättaren, en mängd sagoförslag och en kapitel som vänder sig till mamman eller pappan som vill agera berättare för sina barn.

5. Pirater & plundrare - materialet till denna svämmar över och måste stramas åt. Men mycket är klart. 

6. Spelarens bok - massor av matnyttigheter för spelfigurerna, som nya sysselsättningar, arter, specialförmågor och en mängd andra intressanta artiklar.

7. Super Woo! Bara ett arbetsnamn och egentligen inte ett supplement utan ett eget spel, om superhjältar i Sverige!

Har du synpunkter eller önskemål? Lämna en kommentar eller skriv ett mail till Äventyr.

1 kommentar:

  1. Anon för att jag inte pallar logga in! :)
    Jag tycker Masona och sagoberättaren. Mer äventyr och tips på upplägg för äventyr! :)
    Tack för mig, nu ska jag upp och spela västlägrets äventyr med mina 6 åringar! :)

    SvaraRadera